lördag 17 oktober 2009

Småfix

Eftersom bilen är/var i ganska dåligt skick är det en hel del småsaker som har behövt fixas.

Jag har lagat höger ytterbackspegel, där förra ägaren sonika limmat fast en platt spegel utanpå den krossade riktiga. Den gamla spegeln och den krossade togs bort och jag limmade fast en ny med epoxylim så som den ska sitta.

Hatthyllan i bagageutrymmet var lös, men är nu fastsatt och fungerar som den ska. Träplattan som höll upp bagagerummet över reservhjulsutrymmet var böjd och fuktskadad, men jag bytte ut den mot en ny i plywood.

Baklyktorna glappade på grund av korrosion, men efter sandpappring och lite skrapning funkar alla lyktor felfritt. Ena signalhornet var sönderrostat, men är utbytt mot ett nytt, som jag placerade mer skyddat, varför det bör hålla längre. Det var dock lite knepigt att hitta ett bra ställe, men med lite mekande och en metallfil löste det sig.

Bulten som höll fast plastskyddet för kablage under ratten var böjd, men är nu utbytt. Jag tog också bort klockan som inte fungerade. Antagligen kommer utrymmet användas för nya instrument.

Generatorremmen byttes ut mot en medföljande ny då den gamla var sprucken och slirade.

Jag har också slipat bort lite rost och målat över med rostskyddsfärg och borrat dräneringshål där det har samlats vatten.

Total tidsåtgång ca 10 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar