lördag 7 november 2009

Generator, styrservopump, bensintank demonterade.

Idag vad jag hos farmor och fortsatte bilens demontering. Idag fick jag bort generatorn (relativt lätt) styrservopumpen som satt mycket svårare till, och bensintanken som jag haft mest problem med hittills. Det värsta är att många bultar på bilens undersida är fastrostade, varför jag fick såga av bultarna som höll fast tanken. Samma sak för den första ljuddämparen. Den allra första delen av avgassystemet har sönderrostade bultar som inte går att rubba. Inte bara är de nu runddragna, jag lyckades också dra sönder två stycken förlängningsskaft till hylsnyckeln (visserligen av den mindre sorten, men det visar att det gäller att ha bra verktyg. Nytt blad till bågfilen var till mycket nytta). Troligtvis får jag försöka borra sönder muttrarna/bultarna eftersom man inte kommer åt att såga. 

Tidsåtgång ca 4 timmar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar