söndag 13 december 2009

Provkörning!

Jag lastade i alla batterierna och kopplade ihop dem med hackaren i fredags, men inte förrän i lördags var jag klar med alla inställningar kontakter. Jag lyckades även få igång bilen och körde en liten runda i lördags, samt lite mer idag. Accelerationen är god, men jag har ännu inte lyckats få upp den i högre fart, och fältströmmen är lite för låg. Regenerativ bromsning funkar bra och återmatar till batterierna. Vid mycket låga farter, när man nästan står stilla, blir strömmen mycket hög, uppemot 300 A, men sjunker snabbt till runt 70 A när man kommer upp i hastigheter runt 30 km/h. Hackaren viner också när den är igång, men det hörs inte när man kommer upp i hastighet. Både 12-volt och 120-volt laddarna fungerar bra.


Hackaren är monterad, men jag måste hitta en bättre plats än i deformationszonen.
Ett visst kabeltrassel finns, men det fungerar åtminstone. Kommer förhoppningsvis snart bli snyggare.


Det mesta är ännu bara provisoriskt ihopkopplat, så jag måste dra alla kablar för reglagen och fästa reglage och monitor. Dessutom måste jag fixa bättre skydd åt starkströmskablarna med hjälp av några kraftiga plaströr jag har och montera skyddsplåtar och isolering plus en låda till de tre batterierna i bakluckan. För tillfället hänger en del kablar utanför bilen.

2 kommentarer:

  1. Kul att det rullar! Vill se lite youtubeklipp på åkturer när det är vägfärdigt på riktigt.

    SvaraRadera
  2. Tackar, tackar! Det ska ske! Tänkte filma provkörningen också, men det blev inte av.

    SvaraRadera